Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt de geschiedenis verteld van de religieuze orde van de kanunnikessen van de H. Augustinus die begin 20e eeuw vanuit Frankrijk naar Nederland waren gevlucht. Wegens de anti-religieuze wetten aldaar was het hun niet mogelijk om hun pedagogisch project verder te zetten. Ze richtten in Vught het 'Regina Coeli' op dat bekendheid kreeg als een deftig Frans meisjespensionaat. Tot 1935 werden daar jonge meisjes opgeleid om hun onderwijsakte Frans te behalen, de meisjes kregen er ook een brede algemene culturele vorming. In 1935 werd de school als middelbare meisjesschool erkend. De zusters zorgden bovendien voor kleuter- en lager onderwijs in de parochie. In de loop der jaren lieten de religieuzen het onderwijs over aan leken. In dit boek krijgen wij ook een beeld van het dagelijks leven van de meisjes in het internaat.
Developmental psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Single-sex education --- Boarding schools --- Girls --- Book --- Netherlands
Choose an application
Een moeder vraagt zich af wat het beste onderwijs is voor haar dochter, een meisjesschool of een gemengde school. Zelf heeft ze altijd op gemengde scholen gezeten en heeft dus geen ervaring met de materie. Om daaraan te verhelpen besloot ze zelf nog eens de schoolbanken op te zoeken. Haar onderzoek voerde haar naar twee meisjesscholen, eentje in het hart van New York waar vooral meisjes uit achtergestelde buurten les volgden en een eliteschool in Los Angeles. Ze praatte er met docenten, directie, de leerlingen en hun ouders. Ze volgde zelf ook een aantal lessen. Gescheiden onderwijs voor meisjes blijft een heikel thema. In de jaren zestig werd praktisch overal co-educatie als hefboom voor gelijke kansen voor iedereen gezien. Daarna doken er hier en daar stemmen op die daar vragen bij stelden, zoals dit boek.
Developmental psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Single-sex education --- Girls --- Education --- Book --- Experiences --- United States of America
Choose an application
Educational systems. Teaching systems --- United States --- Educational vouchers --- School choice --- Education, Urban --- Bons scolaires --- Ecoles --- Enseignement en milieu urbain --- Choix --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- United States of America
Choose an application
Reproducing Gender charts the development of a theory of gender relations built up over the last twenty years. This theory has been highly influential in establishing the importance of the sociology of women's education for the study of society. It demonstrates the power of feminist educational theory and research, and its role in creating new political and academic agendas.This fascinating book explores gender relationships at all levels of schooling. It brings together political, social and cultural theories to understand continuity and change in gender and education. Madeleine
Discriminaiton in education. --- Education. --- Feminism and education. --- Gender identity in education. --- Great Britain. --- Sex discrimination in education. --- Women. --- Education --- Education, Special Topics --- Social Sciences --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Handboeken en inleidingen. --- Social stratification --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Educational sciences --- Great Britain --- Feminism --- Gender --- Government policy --- Social class --- Theory --- Book --- Co-education
Choose an application
De school is nog steeds de leerplaats bij uitstek.Maar ook buiten de schoolmuren valt heel wat te leren, een leven lang. In onze maatschappij ontwikkelen zich nieuwe ideeën over leren. Zo groeit de waardering voor kennis en ervaring die niet op school is verworven. Meteen rijst de vraag of die elders verworven competenties tastbaar gemaakt kunnen worden. Hoe kun je kennis en kunde die iemand niet met een diploma kan bewijzen, toch (h)erkennen en valoriseren? Een aantal Europese landen heeft een eigen systeem om elders verworven competenties te erkennen. Een vergelijking van de Duitse, Nederlandse, Britse, Franse en Finse aanpak is in de evc-discussie dan ook bijzonder relevant.
Education and state --- Education --- Educational evaluation --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Permanente vorming. --- Standards --- Algemeen. --- beroepsopleiding --- Personnel management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsonderzoek --- vergelijkende pedagogiek --- accreditatie --- competenties --- certificatie --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Adult education. Lifelong learning --- competentie --- competitief management --- europees recht --- kwaliteitsysteemcertificatie --- onderwijsvormen --- 378.2 --- Competenties --- Diploma's --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procedures --- Standaarden --- 452 )* ONDERWIJS - OVERIGE LANDEN --- Duitsland --- elders verworven competenties --- EVC-systeem --- Finland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- onderwijssystemen --- 658.3 competenties --- 450.2 --- EVC --- 032168.jpg --- Elders verworven competenties --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 374.7 --- 378 --- 452.2 --- 489.3 --- 489.4 --- 908 --- arbeidsmarkt --- België --- Europa --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC erkenning verworven competenties --- hoger onderwijs --- leren --- levenslang leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- volwasseneneducatie --- #SBIB:316.334.1O211 --- #SBIB:316.334.1O243 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Beroepsopleiding 377 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- 736 Diploma's --- #A0204A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- (zie ook: certificatie) --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Onderwijs overige landen, organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Government policy --- onderzoek --- Vaardigheden --- Ervaringsleren --- Levenslang leren --- Onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|